Borut Ramovš
V prejšnjem blog zapisu sem se dotaknil storitev, ki jih lahko partnerji ponudite svojim strankam, da z njimi povečajo nivo varnosti podatkov … v smislu rezervnega kopiranja, seveda. Omenil sem Kaspersky, Vade Secure in Acronis.
Ponudnikov na tem področju pa je, seveda, vedno več in tako tudi pri Alsu širimo partnerstva z vodilnimi ponudniki tudi na tem področju in jih nato v prodajo ponudimo tudi našim partnerjem. In pred kratkim smo dodali tudi Dropsuite.
Trg “data protection and recovery solution” se izjemno hitro razvija in do leta 2025 naj bi dosegel 14 milijard USD. Okej, res je, ta podatek zelo malo pove o tem, koliko se v Sloveniji zavedamo pomembnosti varovanja podatkov pred izgubo in koliko lahko zaslužimo s prodajanjem tovrstnih rešitev.
Upam pa si trditi, da je na tem področju, zlasti med mikro, malimi in srednje velikimi podjetji še zelo veliko rezerve. Kako jih se zasidrati v te rezerve?
Pozabiva za trenutek, da pač prodajava licence in služiva z razliko v ceni. Skupaj bomo morali doseči večji nivo ozaveščenosti o tem, da oblak pač ni varen po defoltu, kot sem pisal že prejšnjič.
In seveda samo od prodaje licenc se na našem tržišču najbrž ne da dostojno živeti. Na te licence moramo vezati lastne kakovostne in relevantne storitve in strankam reševati probleme in jim pomagati k boljšemu poslovanju.
Nekje v internetu sem zasledil anketo, na katero so odgovarjali ponudniki spletnega gostovanja ter MSP ponudniki (managed service providers). Iz izkušenj, ki so jih imeli, so med največje grožnje za izgubo podatkov naštevali:
- phishing in ostali vdori,
- nenamerno brisanje podatkov,
- ransomeware,
- pomanjkljivosti / hrošči v sistemski programski opremi,
- notranje grožnje (sabotaže zaposlenih).
Vsi ti našteti incidenti imajo povsem realne in mnogokrat boleče posledice. Žal pa najbrž vsi ugotavljamo, da se podjetja mnogokrat odločajo za backup in druge varnostne rešitve šele takrat, ko so bile same oškodovanje oziroma udeležene v kakšnem neljubem dogodku, katerega posledica je bila neposredna gospodarska škoda.
V ALSO Cloud Marketplace že na voljo Dropsuite
Dropsuite niti ni tako zelo nov igralec na trgu backupa za podatke v oblaku. Po prepričanju nekaterih spada med vodilne ponudnike na tem področju. In pokriva tudi področje backupiranja spletnih strani. Prav slednja možnost je zanimiva za vse hosting resellerje, kajti Dropsuite Website Backup se enostavno integrira v cPanel, Plesk, WHMCS, če naštejem samo najbolj prepoznavne hosting platforme pri nas.
Naj na hitro naštejem nekaj najbolj očitnih lastnosti Dropsuite produktov.
Dropsuite za Microsoft 365 (Office 365):
- backup elektronske pošte,
- backup SharePoint,
- backup OneDrive,
- backup Teams.
Dropsuite za G Suite:
- backup elektronske pošte.
Dropsuite za IMAP/POP3 poštne predale,
- backup praktično vsakega IMAP/POP3 predala, ki je bodisi v gostovanju ali pa v podjetju.
Kaj je skupno vsem Dropsuite storitvam:
- pošta zaščitena pred izsiljevalskimi virusi,
- zaščita pred brisanjem (nenamernim ali namernim),
- izčrpna analitika,
- Dropsuite zna izluščiti sumljivo dogajanje v elektronskih predalih,
- enostavno restavriranje z enim klikom,
- “military grade” enkripcija podatkov,
- neomejena količina podatkov v arhivu
- restore podatkov je že zajet v ceno, zato ne predstavlja dodatnega stroška,
- svojim strankam lahko ponudite akcijo “prvi mesec brezplačno”,
- “Never lose data again” garancija.
Pa poglejva še, kako se lahko lotite prodajanja cloud backup rešitev
- Za obstoječe stranke:
- delajte na višanju zavedanja strank o pomembnosti backupa;
- poudarite, da izguba podatkov lahko zelo boli in da je potrebno biti pripravljen za take primere;
- začnite s pošiljanjem prodajnih mailov svoji bazi strank,
- naredite demo za stranke, v katerem pokažete, kako enostavno je restavrirati izgubljene podatke.
- Za nove stranke:
- oblikujte svoje cloud pakete (bundle), ki že vsebujejo backup rešitve;
- že ob oblikovanju ponudbe vključite tudi cloud backup rešitve.
Cloud backup rešitve tudi vam, ponudniku IT storitev, višajo zaupanje pri strankah in z njimi si lahko zelo zvišate kompetentnost. Ne nazadnje si s ponudbo takih storitev tudi sami zmanjšate pravno tveganje in nezadovoljstvo strank. V tujini ponudniki IT storitev vedno pogosteje posegajo po podpisovanju aneksov, v katere se zapiše, da je ponudnik ponudil tudi backup, a ga je stranka odklonila.
Kakšni so pogosti ugovori strank in kako lahko nanje odgovorimo
Microsoft 365 (Office 365) je že tako ali tako “bekapiran”, saj pri Microsoftu pravijo, da je vsak podatek zapisan na vsaj treh diskih.
Žal je Microsoft v preteklosti res izpostavljal ta argument in mešal glave končnim uporabnikom. Morda je res, da znotraj posameznega podatkovnega centra obstaja podatek na treh diskih, a to je redundanca, ne pa backup. Dejstvo je, da v cenejših paketih Microsoft nima prav nobenega backupa. Šele s precej dragimi E3 paketi smo zaščiteni.
Za primer backupa in arhiviranja (za regulirane dejavnosti) je torej potrebno imeti ustrezno rešitev, s katero lahko pridete do podatkov, ki so bili namenoma izbrisani pred meseci.
Tak backup je drag.
Če postavimo ob bok najcenejši Exchange Online Plan1 in Dropsuite, je morda res lahko tak občutek. A že za ceno skodelice kave na mesec na uporabnika dobimo vse varovanje podatkov, ki ga v oblaku potrebujemo. Kolikšna je pa cena izgubljenih oz. poškodovanih podatkov? Si upam trditi, da največkrat kar “priceless”.
Backup trenutno ni naša prioriteta.
Podatki so najpomembnejša lastnina sodobnega podjetja. Z njimi podjetje lahko preživi, brez njih pa mnogokrat propade, še posebej, če smo zakonsko zavezani, da določene podatke hranimo. No, ne gre samo za elektronsko pošto, gre tudi za intelektualno lastnino in podobno. Si zamislite, da bi Coca Cola izgubila recepturo za svojega paradnega konja, ker je nekdo od nezadovoljnih zaposlenih namenoma pobrisal nek folder? Backup je ena najpomembnejših stvari v sodobnem podjetju.
Ravno zdaj nimam časa, da bi se s tem ukvarjal
Tveganje za najrazličnejše cyber napade v smislu izsiljevalskih virusov ali ribarjenja so iz meseca v mesec večja. Nenamerni ali nemerni izbris podatkov je že nekaj časa #1 grožnja, ki preti podatkom v podjetju. Najboljši čas za tovrstno zaščito podatkov je ravno zdaj.